8 tipů jak zůstat motivovaný podle Terezy Šerákové

8 tipů jak zůstat motivovaný

podle trenérky Terezy Šerákové

1. Zeptejte se sami sebe PROČ. Vyobrazte si svůj cíl!

Určete si jako cíl něco reálného – ať už jsou to malé šaty do kterých se chcete vejít nebo datum dovolené, do které chcete vypadat dobře v plavkách. Něco, co vám každý den bude připomínat vaše rozhodnutí a co vám vždy odpoví na otázku “PROČ JSEM ZAČAL?”

2.Dávejte si menší cíle

Nechtějte příliš velké úbytky váhy nebo nárůst svalů okamžitě. Nečekejte, že budete za pár týdnů vypadat jako modelka od Victoria’s Secret nebo jako kulturista. Vše má svůj čas, radujte se postupně z malých změn. S tím souvisí i následující bod…

3.Neunáhlete se

Vše má svůj vývoj a proces. Nedělejte zbytečně radikální řezy, jednoduše zapracujte na nedostatcích. Pomalu odebírejte kostičky čokolády, druhou skleničku vína už si nutně nedávejte, kuřecí prso neobalujte a zařaďte pohyb. Chceme, aby se tato pozvolná změna stala udržitelnou, nikoliv stresující a úmornou. Opatrně i s prvotním nadšením. Pokud jste doteď nic nedělali, nepřepalte to hned ze začátku, začněte zlehka a pomalu přidávejte. Přetrénování, únava a celková změna režimu by mohla vést k vaší stagnaci nebo úplné degresi.

4.Plánujte

Pro některé z vás to možná bude znamenat úplně jiný návyk a částečné překopání dne. Dobře si tedy naplánujte týden. Tím se ujistíte, že si čas na sebe v podobě sportovní aktivity uděláte a pohled do diáře vám to vždy připomene.

5.Odměňte se/trestejte se/odpouštějte si

Pokud jste pilně dodrželi svůj prvotní plán a cvičili jste přesně tak, jak jste měli a dokonce jste odmítli i nějaký ten zákusek, udělejte si radost. Pokud ovšem ne, ničím se neodměňujte. Berte to jako ponaučení a motivaci ke zlepšení. Odpusťte si! Život není maraton, důležité ale je vždy se vrátit zpět na cestu.

6.Zkoušejte nové věci

Fitness centra a jiná sportoviště nabízí nespočet možností a druhů aktivit. Pokud zrovna činky nejsou nic pro vás nebo pokud zrovna pás není to pravé ořechové, zkuste nějakou skupinovou lekci – třeba kruhový trénink ve více lidech. Něco z toho vás určitě mile překvapí. Když děláme něco, co nás nebaví, zkrátka u toho nevydržíme.

7.Vzdělávejte se

Častokrát ony nabyté informace a rozšíření obzorů v nás probudí jakýsi chtíč seberealizace a to jak ve sportu nebo změně stravovacích návyků. Zjišťujte si informace, koukejte na různá videa a motivujte se.

8.Nebuďte na to sami

Pokud vaši přátelé nebo rodina nejsou zrovna fitness nadšenci, jednoduše vyhledejte trenéra. Lepší motivátor, psycholog a učitel být ani nemůže.

 

 

V případě zájmu o osobní tréninky nebo výživové poradenství můžete kontaktovat trenérku Terezu zde.