VŠEOBECNÉ OBCHODNÍ PODMÍNKY:
ČLÁNEK I – ÚVODNÍ USTANOVENÍ
- Předmětem těchto všeobecných obchodních podmínek (dále jen „VOP”) je úprava vzájemných práv a povinností mezi společností Master Gym s.r.o., se sídlem Prvního pluku 320/17, Karlín, 186 00 Praha 8, IČ: 01857398 (dále jen „Společnost”) a fyzickou osobou využívající služeb Fitness klubu provozovaného Společností (dále jen „Klub”).
- Klub není právnickou osobou, nedochází ke vzniku občanského sdružení, spolku ani žádné formy spoluvlastnictví majetku mezi členem Klubu (dále jen „Člen”) a Společností. Členství v Klubu slouží pouze k poskytování služeb Členům a Členové jsou ve stanoveném rozsahu oprávněni využívat jednotlivých zařízení Klubu.
- Službami poskytovanými Klubem se rozumí poskytování prostorů a zařízení pro cvičení, organizování různých druhů cvičení a jiných sportovních aktivit včetně zajištění instruktorů pro tyto aktivity a poskytování nejrůznějších dalších placených služeb, jako jsou například zajištění osobního trenéra, apod. Tento výčet služeb není úplný a záleží zcela na uvážení Společnosti. Není-li výslovně stanoveno jinak, jsou služby v rámci členství poskytovány v Klubu Společnosti uvedeném ve Smlouvě; 4. Tyto VOP jsou závazné pro veškeré osoby, které využily, či mají v úmyslu využít služeb Klubu (a to bez ohledu na to, zda daná osoba je členem Klubu či nikoliv). Veškeré povinnosti vyplývající z těchto VOP pro Členy jsou v aplikovatelném rozsahu závazné i pro nečleny Klubu. Tyto VOP se vztahují též na Členy, jimž je statut Člena přiznán na základě smlouvy uzavřené mezi Společností a třetí osobou v jejich prospěch.
ČLÁNEK II – VZNIK A ZÁNIK ČLENSTVÍ V KLUBU
- Členství v Klubu vzniká uzavřením Smlouvy o poskytování služeb a o vzniku členství (dále jen „Smlouva”) a zaplacením:
1a) jednorázového členského a registračního poplatku u členství 1 MĚSÍČNÍ CASH ČLENSTVÍ
1b) jednorázového členského poplatku u členství 3 MĚSÍČNÍ CASH ČLENSTVÍ, 3 MĚSÍČNÍ CASH ČLENSTVÍ – STUDENT, 6 MĚSÍČNÍ CASH ČLENSTVÍ a 12 MĚSÍČNÍ CASH ČLENSTVÍ
1c) jednorázového členského a registračního poplatku u členství PŘEDPLACENÁ KARTA, u kterého je druhou podmínkou vložení min. kreditu ve výši 2 000 Kč
1d) jednorázového členského poplatku minimálně ve výši součtu počtu zvýhodněných jednorázových vstupů do klubu odpovídajících množství zakoupených osobních tréninků u členství PŘEDPLACENÁ KARTA VÁZANÁ OSOBNÍM TRÉNINKY
1d) zaplacením první splátky členského poplatku u členství ROČNÍ SPLÁTKOVÉ ČLENSTVÍ
- Členství a s ním spojená oprávnění se vztahují pouze na osobu Člena, jsou nepřenosné, nepřevoditelné a nepřechází na právní nástupce Člena. Výjimkou je členství PŘEDPLACENÁ KARTA, viz specifikace v článku III. bodě 5.
- Smlouva se uzavírá na dobu určitou v délce 1 roku v případě členství ROČNÍ SPLÁTKOVÉ ČLENSTVÍ, v délce 3/6/12 měsíců v případě jednorázově placených CASH ČLENSTVÍ. V případě členství ROČNÍ SPLÁTKOVÉ ČLENSTVÍ dochází k automatickému prodloužení trvání členství za stejných podmínek, pokud Člen písemně nedoručí výpověď (žádost o zrušení členství) ze Smlouvy nejpozději 60 dní před posledním kalendářním měsícem, na který je Smlouva uzavřena a to na adresu provozovny Klubu (Jívanská 1880, 193 00 Praha – Horní Počernice). U všech ostatních druhů členství zanikají členství uplynutím doby trvání, na kterou byla sjednána.
- Smluvní strany tímto berou na vědomí, že nebude-li uhrazen členský poplatek nebo kterákoli jeho splátka do 14-ti dnů ode dne jejich splatnosti v případě členství ROČNÍ SPLÁTKOVÉ ČLENSTVÍ, Smlouva ke dni uplynutí této lhůty zaniká, ledaže Společnost Členovi bez zbytečného odkladu oznámí, že na splnění trvá. Člen je v takovém případě povinen uhradit celý členský poplatek za období až do okamžiku ukončení Smlouvy a také jakékoli další peněžité závazky vůči Společnosti vzniklé na základě nebo v souvislosti s těmito VOP nebo Smlouvou.
- Společnost si vyhrazuje právo odstoupit od Smlouvy s okamžitou účinností ke dni doručení odstoupení Členovi (čímž je ukončeno i členství příslušného Člena v Klubu) v případě, že tento Člen opakovaně nebo podstatně poruší Smlouvu, tyto VOP, nebo Provozní řád Klubu, nebo opakovaně neuposlechne pokynu vedení Společnosti či zaměstnance Společnosti odpovědného za chod a bezpečnost Klubu. Člen je v tomto případě povinen nahradit Společnosti škodu spočívající v ušlém zisku ve výši nevyčerpaných předplacených členských poplatků Člena, jehož členství v Klubu zaniklo z důvodu odstoupení Společnosti od Smlouvy pro porušení povinností tohoto Člena. Odstoupením Společnosti od Smlouvy pro porušení povinností Člena dochází automaticky k započtení pohledávky Člena na vrácení nevyčerpaných předplacených členských poplatků Člena a pohledávky Společnosti na náhradu škody dle předchozí věty ve stejné výši, takže obě tyto pohledávky k okamžiku odstoupení od Smlouvy zaniknou. Právo na náhradu jiné škody, kterou Člen porušením svých povinností Společnosti případně způsobí, tím není dotčeno.
- Člen je oprávněn odstoupit od Smlouvy s okamžitou účinností v případě, že Společnost opakovaně nebo podstatně poruší Smlouvu nebo tyto VOP.
- Společnost je vždy oprávněna oproti částce, která má být Členovi případně vrácena v důsledku ukončení jeho členství v Klubu z jakéhokoli důvodu, započíst jakékoli své případné pohledávky a nároky, které má Společnost vůči tomuto Členovi.
- Při žádném způsobu ukončení Smlouvy se nevrací registrační poplatek.
ČLÁNEK III – JEDNORÁZOVÉ VSTUPY, PŘEDPLACENÁ KARTA
Jednorázovým vstupem se rozumí jednodenní a jednorázový vstup do Klubu a oprávnění využívat stanovené služby a zařízení klubu po úhradě jednorázového poplatku, který se řídí aktuálním ceníkem Klubu. U jednorázového vstupu se jedná o tyto typy:
- JEDNORÁZOVÝ VSTUP – vztahuje se na všechny zájemce, kteří nejsou Členem Klubu a uhradí jednorázový poplatek za vstup do Klubu, vstup opravňuje k využívání fitness i skupinovitých lekcí.
- JEDNORÁZOVÝ VSTUP – PŘEDPLACENÁ KARTA – vztahuje se na všechny Členy Klubu, kteří mají aktivní členství založené na členství Předplacená karta a uhradí zvýhodněný jednorázový poplatek za vstup do Klubu formou odečtu z dostupného kreditu na jejich členské kartě, vstup opravňuje k využívání fitness i skupinovitých lekcí.
- JEDNORÁZOVÝ VSTUP – PŘEDPLACENÁ KARTA VÁZANÁ OSOBNÍMI TRÉNINKY – vztahuje se na všechny Členy Klubu, kteří mají aktivní členství založené na členství Předplacená karta vázaná osobními tréninky a uhradí zvýhodněný jednorázový poplatek za vstup do Klubu formou odečtu z dostupného kreditu na jejich členské kartě
- JEDNORÁZOVÝ VSTUP – ZVÝHODNĚNÁ SKUPINA – vztahuje se na všechny zájemce, kteří nejsou Členem Klubu a patří mezi následující sociální skupinu: senioři, rodiče na mateřské dovolené, ZTP osoby a studenti a uhradí zvýhodněný jednorázový poplatek za vstup do Klubu, vstup opravňuje k využívání fitness i skupinovitých lekcí.
- PŘEDPLACENÁ KARTA (dále také jen „předplacená karta“)
- Předplacená karta umožňuje Členovi během jednoho vstupu navštívit prostor nebo využít služby Klubu. Vstupy hradí Člen za zvýhodněnou cenu a služby Klubu za standardní cenu dle aktuálního Ceníku Klubu.
- První vklad na předplacenou kartu musí být minimálně 2.000,- Kč (nezahrnuje registrační poplatek), další vklady musejí být buď ve stejné anebo vyšší hodnotě dle následující kategorizace, která následně zvýhodňuje člena k čerpání cenově zvýhodněných vstupů oproti časové platnosti těchto zvýhodnění. Člen bere na vědomí, že zvýhodněný vstup a dobitý kredit, který nevyčerpá v časovém limitu daném jednotlivou kategorií členství Předplacená karta, propadá bez nároku na náhradu či prodloužení platnosti. Typy kategorií u Předplacené karty:
b.1 Dobití kreditu ve výši 2 000 Kč, které opravňuje člena ke zvýhodněnému vstupu do fitness za 149 Kč a plnému využívání nabídky skupinových služeb. Platnost zvýhodnění je 3 měsíce od dobití kreditu.
b.2 Dobití kreditu ve výši 5 000 Kč, které opravňuje člena ke zvýhodněnému vstupu do fitness za 119 Kč a plnému využívání nabídky skupinových služeb. Platnost zvýhodnění je 6 měsíců od dobití kreditu.
b.3 1 Dobití kreditu ve výši 9 000 Kč, které opravňuje člena ke zvýhodněnému vstupu do fitness za 99 Kč a plnému využívání nabídky skupinových služeb. Platnost zvýhodnění je 12 měsíce od dobití kreditu.
- Pokud Člen nepoužije svou kartu déle než 3/6/12 měsíců (dle dané kategorie členství Předplacená karta), Společnost je oprávněna kartu deaktivovat a o deaktivaci Člena informovat e-mailem. Člen nemá v takovém případě právo žádat o vrácení na kartě vložené částky. Jakmile je karta deaktivována, Člen nemá právo užívat služeb Klubu na základě této deaktivované karty.
- Předplacená karta je přenositelná a mohou ji tedy využívat i další osoby než osoba člena. Člen však bere na vědomí, že Společnost nenese v žádném případě odpovědnost za jakékoli zneužití členské karty – Přednabitá karta a v př., že člen zjistí odcizení či ztrátu členské karty, je neprodleně povinen postupovat dle čl. IV. Bod 2.
ČLÁNEK IV – ČLENSKÁ KARTA
- Po uhrazení registračního poplatku, členského poplatku (nebo jeho první splátky), nebo prvního vkladu 2 000,- Kč na předplacenou kartu, bude Členovi vydána členská karta. Členská karta slouží k prokázání členství v Klubu a opravňuje Člena k využívání služeb v Klubu.
- Členská karta je osobní a nepřenosná, její zapůjčení jiné osobě je zakázáno. Ztrátu či krádež členské karty je Člen povinen okamžitě nahlásit v Klubu. Za vydání duplikátu členské karty je Člen povinen zaplatit poplatek 200,- Kč. Výjimkou je členská karta – Předplacená karta, kterou řeší čl.III tohoto dokumentu.
- Člen je povinen se před každým vstupem do Klubu prokázat členskou kartou. V případě pochybností o totožnosti Člena je Člen na žádost zaměstnanců Společnosti povinen prokázat svou totožnost platným občanským průkazem, pasem, či jiným úředním průkazem totožnosti s fotografií. Neprokáže-li se Člen členskou kartou nebo neprokáže-li na žádost svou totožnost, nemá Člen nárok na poskytnutí služeb Klubu a Společnost je oprávněna odmítnout Členovi do Klubu přístup.
ČLÁNEK V – POPLATKY
- Není-li sjednáno jinak, jsou registrační poplatek a členský poplatek (jeho první splátka), nebo první povinný vklad na předplacenou kartu, splatné při uzavření Smlouvy.
- Není-li členský poplatek uhrazen celý při podpisu Smlouvy, je Člen povinen hradit další členské poplatky v měsíčních splátkách vždy předem před začátkem daného měsíčního intervalu trvání členství, nejpozději v Den splatnosti splátky uvedeným na Smlouvě, a to bezhotovostním převodem nebo v hotovosti na recepci Klubu.
- Skutečnost, že Člen nevyužívá služeb Klubu, jej nezbavuje povinnosti platit členské poplatky. S výjimkami uvedenými v těchto VOP neposkytuje Společnost náhradu ani nevrací členské/registrační poplatky ani předplatné na poskytované služby, uhrazené za trvání členství.
- Společnost si vyhrazuje právo k jednostrannému přiměřenému navýšení členských poplatků s účinností vždy od 1. 1. kalendářního roku, a to zejména (nikoli však výlučně) z důvodů změn v příslušné legislativě České republiky (zvýšení sazeb DPH či jiných daní). Zvýšení členských poplatků bude Členům oznámeno nejpozději do 30. 11. předchozího kalendářního roku, a to e-mailem na adresu Člena. V případě, že Člen nebude se zvýšením členských poplatků souhlasit a svůj nesouhlas Společnosti písemně oznámí nejpozději do 7 pracovních dnů po obdržení oznámení, tato Smlouva zaniká k 31. 12. kalendářního roku předcházejícímu navýšení členských poplatků. V opačném případě je Člen povinen hradit členské poplatky v nové výši.
- Společnost je oprávněna odepřít Členovi přístup do Klubu v případě prodlení s úhradou poplatků nebo jejich splátek, a to až do doby uhrazení dlužné částky.
- Registrační poplatek a členské poplatky mohou být hrazeny třetí osobou („Plátce“), kterému ovšem nevzniká členství a s tím spojené oprávnění využívat služeb Klubu, nýbrž který určí jinou osobu – Člena, za kterého bude poplatky hradit a který se po uzavření Smlouvy stane členem Klubu. Mezi Společností a Plátcem bude uzavřena samostatná „smlouva o vzniku členství třetí osoby v Klubu“, přičemž ustanovení těchto VOP jsou pro Plátce závazná (zejména ustanovení související s placením či neplacením členských poplatků) a analogicky aplikovatelná. Plátce je povinen plnit veškeré finanční povinnosti vyplývající ze Smlouvy s určeným Členem, tedy i povinnost hradit smluvní pokuty a jiné sankce podle Smlouvy s určeným Členem. V případě neuhrazení členských poplatků bude Smlouva s určeným Členem ukončena v souladu s těmito VOP. Ze smlouvy o vzniku členství třetí osoby v Klubu nevznikají určenému Členovi žádná práva vůči Společnosti.
- Společnost je oprávněna provoz Klubu přerušit z technických důvodů na období maximálně 14 dnů v jednom kalendářním roce, a to bez nároku Člena na slevu z členského poplatku. Při přerušení provozu delším než 14 dnů je Společnost Členům, kteří o to písemně požádají, povinna prodloužit o odpovídající dobu trvání jejich členství. Příslušná část již zaplaceného členského poplatku připadající na dobu přerušení překračujícího povolený limit 14 dnů v jednom kalendářním roce se započte na prodlouženou dobu trvání členství. Člen o toto prodloužení může požádat nejpozději 14 dnů před skončením příslušného kalendářního roku nebo skončením trvání jeho členství, nastane-li takový den v průběhu příslušného kalendářního roku.
ČLÁNEK VI – ODPOVĚDNOST A POVINNOSTI ÚČASTNÍKŮ
- Společnost odpovídá za škodu na majetku či zdraví Členů v případě, že škoda vznikla zaviněným (ve formě úmyslu nebo hrubé nedbalosti) porušením povinností Společnosti, či jejích zaměstnanců a je přímým a jednoznačným důsledkem takového porušení.
- Člen odpovídá Společnosti za škodu, kterou způsobí Společnosti či jejím subdodavatelům porušením svých zákonných či smluvních povinností vyplývajících ze Smlouvy, těchto VOP, či Provozního řádu Klubu.
- Pro odkládání věcí (kromě peněz a dalších cenností) Členů jsou určeny výhradně šatní skřínky. Člen je odpovědný za bezpečné uzamknutí své šatní skřínky. Nebude-li skřínka uzamčena, neodpovídá Společnost za škodu na věcech v ní odložených.
- Peníze a další cennosti nesmí být ponechávány v šatních skřínkách a musí být uloženy v bezpečnostních schránkách na recepci. Společnost neodpovídá za peníze nebo další cennosti, které nebudou uloženy v bezpečnostních schránkách.
- Člen je povinen se při využívání služeb řídit pokyny Společnosti a instruktorů, či jiných osob poskytující služby členům Klubu jménem Společnosti. V případě, že Člen zjistí, že jeho zdravotní stav neumožňuje pokračování ve využívání služeb, nebo takovéto pokračování by mohlo ohrozit jeho zdravotní stav, je povinen toto okamžitě oznámit Společnosti či jejím zástupcům (instruktorům) a ihned ukončit využívání služeb či ostatní sportovní aktivity. Společnost není odpovědná za jakékoliv škody na zdraví či majetku, které mohou Členovi vzniknout v důsledku nedodržení tohoto postupu, či pokynů Společnosti či instruktorů. Společnost není dále odpovědná za jakékoliv škody na zdraví či majetku, které si Člen způsobí úmyslně, z nedbalosti, neopatrnosti, či přeceněním jeho fyzické kondice.
- V případě, že Člen bude mít za to, že některá ze služeb Klubu mu byla poskytnuta vadně, je povinen to Společnosti oznámit bezodkladně, nejpozději však následující den poté, kdy mělo k vadnému plnění dojít („Reklamace“). Společnost Reklamaci přezkoumá a o výsledku Člena vyrozumí do 30 dnů ode dne podání Reklamace. Uzná-li Společnost, že Reklamace byla oprávněná, nabídne Členovi náhradní čerpání vadně poskytnuté služby nebo jiné služby z těch, které jsou Členům Klubu aktuálně poskytovány.
ČLÁNEK VII – OCHRANA OSOBNÍCH ÚDAJŮ A ZASÍLÁNÍ OBCHODNÍCH SDĚLENÍ
- Společnost vede evidenci svých Členů, obsahující jejich osobní údaje. Člen podpisem Smlouvy výslovně souhlasí s tím, aby Společnost shromažďovala a zpracovávala jeho osobní údaje uvedené ve Smlouvě, či sdělené Společnosti v souvislosti s plněním Smlouvy a užívala je pro účely plnění Smlouvy a poskytování služeb, a dále pro vnitřní rozbory a analýzy a pro marketingové a obchodní účely, a to v rozsahu nutném pro naplnění výše uvedených účelů. Člen uděluje tento souhlas na dobu účinnosti Smlouvy a dalších 10 let následujících po skončení účinnosti Smlouvy.
- Člen má právo přístupu ke svým osobním údajům, právo na jejich opravu a další zákonná práva, mezi která patří i právo svůj souhlas se zpracováním osobních údajů kdykoli písemně odvolat. Společnost je správcem a současně zpracovatelem osobních údajů ve smyslu zákona č. 101/2000 Sb. Veškeré údaje získané od členů jsou užívány pro vnitřní potřebu Společnosti a nejsou poskytovány třetím osobám. Výjimku představují externí dodavatelé služeb pro členy, kterým jsou osobní údaje členů předávány v minimálním rozsahu, nutném pro poskytnutí dané služby, a třetí subjekty, kterým jsou osobní údaje předávány za účelem vymáhání pohledávek Společnosti vůči členům, či právní zástupci Společnosti zastupující Společnost v jednání, či před soudy ohledně nároků vyplývajících ze Smlouvy. Společnost je oprávněna v souvislosti s vymáháním dlužných pohledávek předat třetím osobám veškeré potřebné údaje a zajistit vymáhání pohledávek jejich prostřednictvím, popř. tyto pohledávky třetím osobám postoupit.
- Člen tímto prohlašuje, že je zákazníkem Společnosti a dává jí tímto v souladu se zákonem č. 480/2004 Sb. (zákon o některých službách informační společnosti) dobrovolně souhlas, aby mu v budoucnu s využitím jeho e-mailové adresy zasílala všechny formy obchodních sdělení a reklamy. Člen dále uděluje Společnosti souhlas se zasíláním informací o připravovaných aktivitách Společnosti (slevy, akce, nové služby) i písemně na jeho adresu uvedenou ve Smlouvě, nebo telefonicky na jeho telefonní číslo. Člen je kdykoliv oprávněn takovýto souhlas odmítnout, a to buď odesláním odpovědi na doručený e-mail s obchodním sdělením, nebo písemně na adresu sídla Společnosti.
ČLÁNEK VIII – ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
- Člen je povinen oznamovat Společnosti jakoukoli změnu osobních a kontaktních údajů uvedených ve Smlouvě, a to bez zbytečného odkladu poté, co k této změně došlo.
- Společnost zasílá Členovi veškeré písemnosti na adresu uvedenou ve Smlouvě, nebo jím poslední udanou adresu.
- Společnost je oprávněna kdykoliv přechodně či trvale změnit rozsah služeb či vybavení Klubu, či adresu Klubu bez vlivu na ostatní podmínky již existujících členství v Klubu (s výjimkou případů, kdy Člen prokáže, že změnou adresy se mu podstatně snížila dopravní dostupnost Klubu – v takovém případě je oprávněn Smlouvu vypovědět s účinností ke dni doručení výpovědi Společnosti).
- Společnost je oprávněna kdykoliv jednostranně změnit tyto VOP (vč. Provozního řádu Klubu). V případě změny těchto VOP je Společnost povinna zaslat Členovi návrh jejich nového znění, a to s dostatečným předstihem e-mailem nebo písemně na poslední oznámenou adresu Člena. V případě, že Člen se změnou VOP nesouhlasí, je oprávněn tuto Smlouvu písemně vypovědět nejpozději do 7 pracovních dnů poté, co návrh změn obdrží. V opačném případě je pro Člena závazné nové znění VOP, a to ode dne jejich účinnosti. Aktuální znění VOP je vždy k dispozici na internetových stránkách Společnosti, v prostorách Klubu a na vyžádání u Společnosti. Tímto ustanovením není dotčen čl. V. bod 4. těchto VOP.
- Případná neplatnost, nicotnost nebo neúčinnost některého ustanovení těchto VOP se netýká platnosti a účinnosti ostatních ustanovení.
- Ve věcech výslovně neupravených těmito VOP se vzájemná práva a povinnosti smluvních stran řídí přiměřeně právním řádem České republiky. Strany se dohodly, že na právní vztahy založené Smlouvou se nepoužijí ustanovení § 1764 – 1766, §§ 1793 – 1795, § 1971, §§ 1977 – 1979, § 2000, § 2002 a § 2050 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.
- Tyto podmínky jsou platné a účinné ode dne 1. 8. 2018.